Goodbye Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Char en San - WaarBenJij.nu Goodbye Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Kawakawa, Nieuw Zeeland van Char en San - WaarBenJij.nu

Goodbye Nieuw-Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Char en San

18 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Kawakawa

Hoi lieve allemaal!
Ons avontuur in nieuw zeeland is alweer bijna ten einde daarom nog 1 blog vanuit dit fantastische land! Na de vorige blog zijn we aangekomen in queenstown, super gezellig plaatsje aan een heel mooi meer! Het is sinds lange tijd dat we weer in een stad zijn met barretje en winkeltjes dus we hebben het er meteen maar van genomen en de 2 avonden die we daar waren zijn we uitgeweest. De vrije dag die we daar hadden hebben we besteed door lekker bij het meer te gaan liggen. Door ons strakke schema hebben we soms amper de tijd om bij te komen van alle mooie dingen dus zo'n dagje kwam goed uit. Omdat bijna iedereen in queenstown wat langer blijft hangen kwamen we weer veel bekende tegen met stappen dus we hebben ons daar zeer vermaakt! Na 2 nachten queenstown weer door naar de volgende spot; milford sound. Dit ligt in het diepe zuiden in de fiordlanden, zoals sommige van jullie misschien wel weten het zuiden van NZ bestaat voor een deel uit fiorden, hier hebben we een super mooie boottocht gemaakt. Verder bestond deze dag uit verschillende stops en wat wandelingen en eindige hij in Gunns's Camp, een oud werkkamp waar de douche warm werd gemaakt met een kachel, lekker back to basic dus. Hier lagen we om 8 uur al in bed want we waren totaal gesloopt van de 5 uur slaap die we de nacht ervoor hadden gehad, nee het backpack leven gaat niet altijd over rozen haha. Volgende ochtend weer vroeg op om af te reizen naar Invercargill, een klein stadje waar je kon kiezen of je zou overnachten in Invercargill of dat je naar Stuwart Island ging. Wij hebben overnacht in Invercargill wat eigenlijk een beetje saai was. Gelukkig daar maar 1 nachtje geweest en volgende dag weer terug naar Queenstown! Hier kwamen we in de avond pas aan dus toen maar weer eens dominos gehaald, er zaten nog een paar anderen die we kenden dus gezellig met zn allen pizza gegeten bij het meer. Helaas queenstown na 1 nachtje alweer moeten verlaten om door te reizen naar de beroemde Mount Cook! Al voordat we bij ons hostel waren kregen we al een paar super mooie aanblikken van mount cook, zelfs onze driver zei dat hij zulke mooie uitzichten nog niet vaak gezien had! Weer hadden we geluk met het weer :) in mount cook 2 nachten gebleven en een paar hele mooie wandelingen gemaakt. Die avond een quiz gespeeld in het hostel! De dagen erna werden we allebei ziek dus van de komende plaatsjes niet heel veel meegemaakt. Na mount cook kwam rangitata waar we eigenlijk vooral in bed hebben gelegen en na rangitata kwam kaikoura wat nog wel een leuk kust plaatsje was maar wat we ook vooral hebben gebruikt om uit te zieken. Gelukkig zijn we op het juiste moment ziek geworden want de laatste plaatjes waren niet super bijzonder. Na weer wat bijgekomen hebben we het zuider eiland helaas weer moeten verlaten met nog een ritje op de ferry wat een super mooi uitzicht had. Weer aangekomen in Wellington, hier zouden we 1 nachtje blijven om vervolgens een busrit te maken van 10 uur terug naar Auckland. In wellington nog maar een keer dominos gegeten in het park haha. Volgende dag ging de wekker weer eens lekker vroeg en hebben we voornamelijk in de bus gezeten. In auckland weer 1 nachtje gebleven en hebben we mount Eden beklommen. Een hoge berg midden in Auckland en uitzicht over de hele stad. We hadden het leuke idee om daar de zonsondergang te kijken met een wijntje, maar we hadden er niet aan gedacht dat de zon op het noordereiland veel eerder ondergaat dan op zuid. Beetje te laat dus, maar alsnog een prachtig uitzicht. Vervolgens weer door te gaan naar alweer onze laatste bestemming :(, Paihia! Hier zijn we 4 nachten gebleven wat wel erg fijn was omdat we ons hier even konden zettelen. We waren hier met een groepje van 5 die we allemaal ontmoet hadden in ons stray avontuur en met zn 5 hebben we vooral lekker gekookt en wat gewandeld maar ook heerlijk een hele dag films gekeken omdat het weer ons voor het eerst niet mee zat. Vanaf Pahia zijn we 1 dag naar Cape Reigna geweest, het meest noordelijke puntje van NZ. Daar botsen de grote oceaan en de Tasmaanse zee, wat wel een bijzonder effect heeft. Onderweg maakten we een stop bij hele hoge zandduinen om te zandboarden. Op je buik op een bodyboard met een snelheid die kon oplopen tot 50 km/u, super cool! Vandaag gaan we alweer terug naar Auckland en met nog 2 dagen te gaan zit ons nieuw zeeland avontuur er alweer bijna op! We hebben het zo super naar ons zin gehad hier en zoveel leuke gekke en bijzondere mensen ontmoet. We vinden het super jammer om afscheid te moeten nemen van Nieuw Zeeland maar we hebben alles gedaan wat we wilden en zijn klaar voor ons volgende en laatste avontuur; Thailand! Vanuit daar zullen jullie weer van ons horen! Tot over een maand!!

Heel veel liefs van ons! Xxxxxx