Time flies... when you are having fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Char en San - WaarBenJij.nu Time flies... when you are having fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Char en San - WaarBenJij.nu

Time flies... when you are having fun!

Blijf op de hoogte en volg Char en San

04 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

Sawadi kap! Of ook wel hoi in het Thais!

In nieuw zeeland maar weer eens op het vliegtuig gestapt en nu dan echt naar onze laatste bestemming; Thailaaaand. We vonden het allebei best wel spannend om naar zo'n totaal onbekend land te gaan. Nieuw Zeeland en Australië zijn, ondanks dat het aan de andere kant van de wereldbol ligt, westerse landen en hier was de cultuur shock dus niet echt aanwezig. Deze was er wel toen we het vliegveld in Thailand uitstapte, ten eerste de enorme warmte klap! Na een taxi gevonden te hebben was ons eerste ritje naar het hotel al meteen super indrukwekkend het is zo'n andere wereld en we merkten al meteen dat ze het niet zo van de regels moeten hebben doordat we lekker van links en rechts ingehaald werden op de snelweg en ieder een eigen invulling heeft van het snelheidslimiet haha. Gelukkig veilig aangekomen bij het hotel wat een perfecte locatie had en een rooftop zwembad! Hier zijn we 2 nachten verbleven en dat was heerlijk! Lekker eigen kamertje met badkamer ensuite. Vanuit het hotel liepen we zo het centrum in en de eerste dag hebben we lekker een beetje bij het zwembad gehangen en alle indrukken laten inwerken. 'S avonds op straat gegeten, heerlijk om elke dag uit eten te gaan na 3 maanden te hebben gekookt! De tweede dag hebben we, zoals het hoort als Nederlander in Bangkok, de co van kessel fietstocht gedaan, opgericht door een Nederlander! Echt een super leuke fietstocht en je ziet zo heel bangkok! Je fietst door de kleinste straatjes en je komt een overdosis aan stalletjes met eten, drinken, souvenirs etc tegen. Weer keken we ons ogen uit! We sloten de dag af in een restaurant met uitzicht over heel bangkok, super leuk dagje. De derde dag de trein gepakt naar ayuttaya een plaatsje met super veel bijzondere tempels die we allemaal af gegaan zijn met onze privé tuktuk chauffeur. Ja we voelen ons hier af en toe wel prinsesjes. 'S avonds de nachttrein gepakt door naar Chiang Mai. In de nachttrein kregen we een echt bed wat bijna nog lekkerder lag dan sommige hostels. Prima nachtje gehad en aangekomen in chiang mai helaas weer in een hostel haha. Nu het einde in zicht is neigen we steeds een beetje meer naar flaspackers (verwende backpackers) in plaats van backpackers, dus hebben we maar een paar mooie resorts geboekt. In chiang mai heb je honderden rode taxi's rijden die de hele stad door crossen voor 50 cent. Wij wisten van tevoren dat het zo goedkoop was dus wij afgesproken met de taxi dat hij ons 2 voor 50 bat (€1.25) naar ons hostel zou brengen. Aangekomen bij het hostel beweerde hijDat hij 50 per persoon had gezegd.. Na wat heen en weer geschreeuw zijn we weggelopen en reed de taxi gelukkig weg. Zo kan het wel eens gaan hier omdat de meeste thai amper Engels praten. 4 nachten zijn we in chiang mai geweest en hebben we weer veel gedaan, tempels bezocht want ja die heb je hier meer dan genoeg! Verder hebben we een dagje zip linen gedaan en zijn we 2 dagen de jungle in geweest met een gids en bij een locale familie geslapen, super bijzonder zo back to basic en we hadden een hele leuke groep. Weer terug in Chiang Mai daar 1 nachtje geslapen en de volgende dag de bus naar Pai gepakt. Na een weg met wel 300 bochten aangekomen in Pai, een super leuk bergdorpje en zo bomvol met toeristen dat je bijna meer Europees voedsel kan kopen dan thais haha. Maar dat mag de pret niet drukken en na al een week sochtends smiddags en savonds rijst krijgen we ook wel weer zin in een pizzaatje. Hier hebben we een scootertje gehuurd en daar vandaag lekker mee rondgecrosst, genietennn. Nou dit was wel weer onze story till so far. De tijd gaat nu echt hard dus we kunnen nu zeggen tot snel allemaal!! Xxxx

• 04 Maart 2016 - 22:20

Grace:

Jullie verhaal zegt alles, genieten tot de laatste snik. Top meiden!