De laatste! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Char en San - WaarBenJij.nu De laatste! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Char en San - WaarBenJij.nu

De laatste!

Blijf op de hoogte en volg Char en San

16 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Lieve allemaal,

Hier komt hij dan, onze laatste blog! Na bijna 4 maanden komt onze reis aan zijn eind, met gemengde gevoelens tellen we nu de dagen af tot we naar huis gaan. We kijken uit naar ons luxe leventje thuis met alle leuke mensen die ons gemist hebben natuurlijk, maar het leven was de afgelopen maanden toch ook wel erg goed. We hebben alles gedaan wat we wilden, genoeg fotoshoots gehouden, 1000 herinneringen gemaakt en de tijd van ons leven gehad dus het is goed geweest nu en we zijn helemaal verzadigd. Maar even terug waar we gebleven waren. Na 3 top dagen in het bergdorpje Pai hebben we, godzijdank, zonder deuken of kleerscheuren de scooters weer ingeleverd en zijn we terug gegaan naar Chiang Mai. Daar bleven we echt maar een paar uurtjes in het hostel, want om 3:30 namen we de taxi naar het vliegveld. Op naar het zuiden, de tropische eilanden! We vlogen van Chiang Mai naar Phuket, 2 uurtjes dus prima te doen. Aangekomen in Phuket hebben we gelijk de boot gepakt naar Ko Phi Phi, het eerste eiland op ons lijstje. De sfeer in het zuiden is "anders", veel meer vakantiegangers dan backpackers en een tikkeltje asociaal publiek op de boot. We misten gelijk het leuke backpackersfeertje in Pai.. aangekomen op Ko Phi Phi was het MEGA toeristisch. Het is een klein eiland zonder auto's, scooters of tuktuks, alleen maar een paar kleine straatjes vol met souvenirs en restaurantjes. Bloedheet en met onze backpack op was het een beetje heftig, maar we zijn uiteindelijk weer goed aangekomen in ons hostel. Later vonden we de straatjes ook heel gezellig en sfeervol, gewoon even omschakelen dus. We hebben hier 2 dagen op het witte strand gelegen en genoten van de blauwe zee. De zee was tijdens eb zelfs te warm om in af te koelen, heel bizar. Op het strand hing een schommel wat wel echt een typisch Thailandplaatje is dus we hebben uitgebreid een fotoshoot gehouden. 'Savonds was er muziek en een spectaculaire vuurshow. De veiligheidsvoorschriften zijn hier geloof ik iets anders.. als die er al zijn. Maar het was geweldig vermaak. Na 2 dagen strand lukt het al een beetje om in de relaxmodus te komen en niet meer elke dag diehard sightseeing te doen. Na Ko Phi Phi gingen we verder naar Koh Lanta. Het volgende ding wat op ons lijstje stond: slapen in een hutje op het strand! En dat kon hier. Nou het had niet mooier gekund! We hadden een huisje compleet van bamboe met een mini veranda met 2 hangmatten, uitzicht op het strand en de blauwe zee en 'savonds de meest perfecte zonsondergang ooit. Geweldig, wat een leven. Het is nog nooit gebeurd dat we ons hostel niet uit zijn geweest en niet de hele omgeving hebben uitgekamd om alle highlights te zien, maar hier hebben we werkelijk gewoon echt niks gedaan. Daar blijken we dus ook best goed in. Na Koh Lanta gingen we verder naar Krabi voor 1 overnachting en vanuit daar naar Koh Samui. Op dit eiland loopt het broertje van Steven, Robbert, stage dus die gingen we een paar dagen bezoeken. We hadden een superdeluxe resort voor 2 nachten. Wauw onze backpack werd gedragen en we werden als prinsesjes behandeld. Dat waren we niet meer gewend! Heerlijk! Een geweldig lekker bed, ontbijt, zwembad met uitzicht op zee. We hebben er op en top van genoten! Robbert heeft ons alle leuke plekjes op het eiland laten zien en we hebben weer lekker rond gecrosst op een scooter (en zowaar hebben we het weer overleefd). We hebben meer van het Thaise eten ontdekt en de cocktails geproefd in een zitzak op het strand met lampionnetjes om ons heen. Echt een geluksmomentje. Koh Samui was voor ons echt top en een super leuk eiland, bedankt Robbert!! :) Toen alweer op naar het laatste eiland, Koh Phangan. Het eiland van de fullmoonparty, maar die is op dit moment niet dus is het een uitgestorven bedoeling. Het mag de pret niet drukken, want we zitten weer met een zwembad aan zee en we hebben toch geen zin meer om dingen te ondernemen haha. We gaan nog even lekker verder met niks doen en de laatste bruine kleur op doen voordat we naar huis gaan. Vrijdag reizen we terug naar Bangkok waar we nog 2 nachten genieten van luxe, Thaifood en souvenirs. Zondagnacht om 2:00 gaat ons vliegtuig naar Nederland!! We kunnen ons het nog niet voorstellen, maar we kijken uit naar het Schipholmoment waar we weer lekker met z'n allen kunnen snikken maar nu op de leuke manier! En natuurlijk de dagen er na waar we weer met jullie allemaal herenigd worden! Maar deze reis was de beste ervaring van ons leven en we gaan weer sparen voor het volgende avontuur. Dikke kus EN TOT SNEL!!
PS: bedankt voor het trouw volgen van onze blog!

• 16 Maart 2016 - 17:03

Joyce :

Lieve meisjes! Zoveel mooie herinneringen nemen jullie mee! Zo geweldig dat jullie de stap hebben gezet om de wereld te verkennen!
    Vond het super om jullie aan de andere kant van de wereld te zien samen met lins! Was heel gezellig:) kijk er nu wel naar uit om m'n lieve zusje weer te zien!
    Geniet nog even en goeie reis alvast! Dikke kus Joyce

• 16 Maart 2016 - 23:26

Grace:

Tot heeeeeeel snel lieve meiden