Time flies, terug bij het begin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu Time flies, terug bij het begin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu

Time flies, terug bij het begin

Blijf op de hoogte en volg Char en San

31 December 2015 | Australië, Melbourne

Time flies when you're having fun, ja het is echt zo. De tijd vliegt voorbij en opeens hebben we nog maar 1,5 week in Australië. Even terug in de tijd om jullie bij te praten. We verbleven 5 nachten in Brisbane in een super gezellig hostel waar we de eerste avond al een leuke groep hadden ontmoet. In Brisbane was niet mega veel te beleven, maar we hebben ons vermaakt met shoppen, bij de lagoon liggen, een gratis boottochtje en drankjes in de bar van het hostel. 1 avond was er vuurwerk, vooraf hadden we een Domino's-pizza-picknick en daarna een vuurwerkshow in korte broek onder het genot van kerstmuziek. Heel bijzonder. De kerstmuziek en kerstbomen in combinatie met zomer klopt echt van geen kant. Over de Domino's moet ook wel even wat verteld worden. Ze hebben een aantal pizza's voor 5$ en elke backpacker kent de smaken uit zijn hoofd! Toen was het alweer tijd om Brisbane te verlaten en afscheid te nemen van alle leuke mensen. Op naar Byron Bay. Iedereen zei vooraf dat Byron echt geweldig is, nou dat was dus echt zo! Een super klein standplaatsje, maar zoveel leuke winkeltjes en restaurantjes en een op en top relaxte sfeer. Er is 'niks' te doen dus heb je ook niet het idee dat je van alles moet ondernemen, want er is dus niks. We hebben 4 dagen op het strand gelegen, heerlijk. Vakantie op reis! Een top avondje stappen en een avontuurlijke tocht terug naar het hostel over het strand snachts. Dat was wel even spannend. Een andere avond op een reggae party beland, waar we het echte Byron-publiek hebben gezien: hippies. Byron staat bekend als hippie town en we hebben ook echt nog nooit zoveel hippies gezien. Niet helemaal ons ding, maar weer een bijzondere ervaring. In Byron hebben we fietsen gehuurd, typical Dutch! Heerlijk om weer eens te fietsen! Toen de verhuurder ons een helm mee gaf waren we wel even geschokt... haha dat deed een beetje af aan onze mooie looks. En jawel, eindelijk een slang gezien!! Een mega grote in de boom naast ons hostel. Zo cool, dat hoopte ik toch wel in Australië. Na een paar dagen dus op en top genieten was het helaas tijd on uit te checken. In byron is het enige beetje sightseeing de vuurtoren en die hadden we nog niet gezien. Nu weten we dat je sightseeing niet tot op de laatste dag moet bewaren als je eigenlijk geen zin meer heb. Toch de pittige wandeling maar gemaakt en het was het waard! Op het meest oosterlijke puntje van het Australische vaste land gestaan en weer een mooi uitzicht over zee en strand. Voor als jullie het je afvragen, het strand en de zee verveelt echt totaal nog niet. Een beetje sip afscheid genomen van Byron en weer een nacht in de bus met bestemming Sydney. De stad waar het allemaal begonnen is.. raar om weer terug te gaan en te beseffen dat de fantastische oostkust nu al weer klaar is. In sydney 3 uur te vroeg aangekomen dus daar liepen we om half 5 sochtends met ons huis op onze rug. Gelukkig hebben we in sydney afgesproken met een meisje die we al vanuit Nederland kennen, dus kon zij ons binnenlaten. In het hostel even bijgeslapen en toen maar weer naar het strand geweest voor de verandering. Wel weer een anders strandje dus weer een nieuwe ervaring haha. Het was kerstavond dus dat gevierd met een glaasje wijn en pannenkoeken die er niet heel erg goed uitzagen maar wel erg lekker waren, savonds naar het centrum gelopen en nog maar een wijntje genuttigd. De tweede dag was het kerst en deze dag ook maar weer besteed aan het strand want ja onze kleur moet wel bijgehouden worden, want we verwachten in nieuw zeeland een minder bikini geschikt klimaat. Op het strand in bondi had iedereen een kerstmuts op wat erg grappig maar ook wel gek was om te zien. Erg jammer dat wij er geen een hadden maar gelukkig hadden vriendinnen van meike (meisje dat we al kennen uit nederland) er wel een dus daar maar even een fotoshoot mee gehouden wat zo ongeveer de dag besteding was op bondi. Savonds kerst gevierd met een burger, helaas geen kalkoen maar het smaakte prima!! Haha. De dagen erna hadden we een paar leuke mensen ontmoet en hiermee nog wat sightseeing gedaan op de harbour bridge met een super mooi uitzicht! Ook hebben we boxing day meegemaakt wat de dag na kerst is en er MEGA uitverkoop en dit was te zien ook, hele straten afgezet en het leek wel of heel Azië afgereisd was naar sydney, was weer een mooie ervaring maar we hebben zelf weinig gekocht want de rij van de h&m was ongeveer 100 meter lang laat staan hoeveel mensen er al binnen waren. Ondanks dat we voor de 2de keer in sydney waren hebben we ons prima vermaakt met wat sightseeing en lekkere wijntjes. De laatste dag was hebben we vooral doorgebracht in het hostel omdat het weer wat tegenzat. In de avond alweer afscheid genomen met een domino's diner! Op naar de volgende plek melbournee. Hier zag ik (Sanne) mijn zus weer na ruim 2 maanden dus dat was erg speciaal! Met zijn vieren (nog een vriendin van joyce, Sanne haar zus) gaan we vanavond oud en nieuw vieren, lekker raar met 40 graden op de thermometer! Nou dat waren onze belevenissen wel weer, vanaf 4 januari gaan charlot joyce en ik een auto huren en de great ocean road doen. Daarna moeten we ons nog even vermaken voor we alweer naar het volgende land gaan: nieuw zeeland!!
We hopen dat jullie een fijne kerst hebben gehad en alvast een heel erg gelukkig 2016 gewenst!!
Heel veel liefs van ons xxx