Eerste weekje: Sydney tot Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu Eerste weekje: Sydney tot Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu

Eerste weekje: Sydney tot Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Char en San

02 December 2015 | Australië, Magnetic Island

Hi there mades!

Jullie zullen wel denken gaat het wel goed daar? nou ondanks het links rijden en vele avontuurlijke bos tochten te hebben gemaakt zijn we er nog steeds :). Na het afscheid op schiphol kon het avontuur eindelijk beginnen maar we hadden toch een wat lastige start na de 36 uur (!) durende reis en ongeveer 8 rijst maaltijden te hebben gehad, jawel sochtends smiddags en savonds rijst want ja China Airlines hè. Aangekomen in Sydney waren we helemaal gesloopt en de dagen erna ook nog behoorlijk last gehad van de jetlag, dit mocht de pret niet drukken want we moesten natuurlijk alle highlights gezien hebben en hierbij de nodige fotoshoots houden. Ook natuurlijk op het bekende bondi beach gechilld met uitzicht op de vele surfers! net als in de film. foto's volgen! Vanuit Sydney zijn we met de trein naar de blue mountains geweest. Heeel bijzonder! Hier dachten we even wat rond te lopen wat uiteindelijk een 4 uur durende wandeltocht werd waarbij we 900 treden naar beneden moesten, tijdens de tocht vroegen we ons af en toe af of we nog wel thuis zouden komen voor donker aangezien we vrij weinig tot geen tegenliggers tegenkwamen. (even voor de moeders het was wel een echte wandeltocht want het was gewoon aangegeven met bordjes) Aangezien we in Australië zijn baalden we na 2 dagen al dat we nog stééds geen kangoeroes hadden gezien, die lopen dus niet in Sydney. We gingen naar de ZOO met de verwachting dat ze daar zouden rond huppelen, een beetje zoals de apenheul. Een grote teleurstelling want ze zaten in hokjes en er was dus weinig bijzonders aan. De tocht naar de dierentuin was met een boot die ons uitzicht gaf over het operah house en de harbour bridge, heel cool! Die middag nog een kustwandeling gemaakt terwijl er een donkere lucht hing en het heel hard waaide. Na 4 nachtjes was het tijd om de mega drukke stad te verlaten en richting Cairns te vliegen. Aangekomen in Cairns was het tropisch heet (ja sorry, we klagen over hitte..) we hebben een middagje bij de lagoon in de stad gechilld. Een zwembad met uitzicht op zee, want er is daar geen strand. Reizen gaat niet altijd over roosjes.. we hebben die middag met een travelbureautje gepraat en de conclusie was dat veel tours en hostels al vol zitten. Het is hier op en top hoogseizoen. Wat een tegenvaller.. we hebben nu veel moeten vastleggen, wat een enorm gedoe is. Het idee van "relax en we zien wel" gaat dus helaas niet. De volgende dag hebben we een super leuke tour gedaan langs watervallen in het regenwoud. Een busrit door de onwijs mooie, groene en bergachtige omgeving en een aantal stops bij watervallen waar we in konden zwemmen. Echt cool! De andere dag zijn we met de boot naar het Great Barrier Reef geweest. Veel mooie vissen gezien en als klein mensje gezwommen in de grote oceaan. Toen waren de dagen in Cairns ook weer voorbij, nu kan de rit langs de oostkust echt beginnen. We zijn gister aangekomen in een paradijsje op Magnetic Island. Het backpackershostel was vol dus zitten we nu op een 2-persoonskamer met een zwembad tussen de palmbomen (inclusief kokosnoten en papagaaien). Best lekker! Vandaag hebben we een barbie-auto gehuurd met opendak, geweldig! We zijn het hele eiland rond geraced (terwijl we links reden!). Super mooie dingen gezien en jawel.. walibies in het wild!! Nu is het tijd om de backpack weer in te pakken, wat elke keer een uitdaging is, en morgenochtend Magnetic Island te verlaten. We gaan dan op weg naar Airlie Beach. Hopelijk gaat alles goed in Nederland en we missen jullie wel een beetje.
Liefs xx