Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Char en San - WaarBenJij.nu

Op naar Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Char en San

10 Januari 2016 | Australië, Sydney

Happy new year!!
Hopelijk hebben jullie allemaal je vingers en ogen nog na het vuurwerk en is 2016 in Nederland net zo goed begonnen als voor ons in Melbourne. Na lang dubben over wat we konden gaan doen met oud en nieuw is de avond uiteindelijk fantastisch uitgepakt. Oudjaarsdag was het 40 graden en het leek ons dan ook het beste plan om te shoppen in de airco en een feest-outfit te scoren voor 'savonds. Heerlijk om ons weer eens op te tutten en rokjes aan te doen, wat ongeveer lijnrecht tegenover ons backpackleven staat. De make-up, sieraden en elegante sandaaltjes onderuit de backpack gevist en uiteindelijk zagen we er tip top uit. We zijn naar een kroeg gegaan aan de rivier wat ons perfect uitzicht op het vuurwerk zou geven. Toen we aan het poseren waren voor een foto werden we geïnterviewd door het Australische nieuws! Om het nog grappiger te maken, de dag er na hoorden we van een vriend van hier dat hij ons op de Australische tv had gezien! Gelukkig was dat aan het begin van de avond.. :) de kroeg waar we waren was super, leuke mensen, leuke muziek en dus prachtig uitzicht op het vuurwerk. Om 00:00 vonden we het allemaal wel gek om niet in Nederland te zijn. Toen het om 10 uur 'sochtends ook eindelijk 2016 werd in Nederland zaten wij al brak aan het ontbijt. De dagen er na hebben we ons rustig vermaakt met z'n 3en (inclusief Joyce, Sannes zus) in Melbourne met een stadswandeling en een dagje strand. De stadswandeling liet alle leuke plekjes van Melbourne zien. 'Savonds zijn we pinquins, ja echt waar, gaan spotten en gevonden! Op een pier aan het strand tussen de rotsen, mega schattig. Ondertussen was het wel ijskoud, want in Melbourne kan het op 1 dag 40 en 15 graden zijn. Wisten wij veel in onze korte broek.. alsnog nog steeds geen lange broek aan gehad op reis. Op 4 januari begon ons avontuur van 3 dagen met eigen auto de Great Ocean Road rijden. Geweldig om te kunnen gaan en staan waar je wil, stoppen waar je wil en überhaupt het besef dat je in Australië rijdt. We hebben in 3 dagen van 'sochtends tot 'savonds diehard sightseeing gedaan, omdat er zoveel moois te zien was. Natuurlijk de beroemde 12 apostelen (het plaatje als je great ocean road googlet) en ze waren dan ook echt heel indrukwekkend. Daarnaast een hele autorit langs de kust met elke 300m een prachtig uitzichtpunt, elke keer anders en elke keer opnieuw mooi. Het binnenland was totaal anders, maar ook erg indrukwekkend. In een hostel kregen we als tip een vulkaan waar we met de auto in konden rijden. Daar hebben we een stuk gewandeld en om ons Australie-avontuur compleet te maken, hebben we eindelijk een koala en kangoeroe in het wild gezien!! Dus nu kunnen we toch met een voldaan gevoel naar Nieuw-Zeeland. Heel avontuurlijk dus zo met de eigen auto, maar het enige probleem was dat we geen slaapplaats hadden geregeld. "Dat zouden we dan wel zien" oeps, om 20:00 bleek dit dus wel degelijk een probleem en zag het er even naar uit dat we serieus niks zouden vinden. Alle hotels waren vol. Na een aantal telefoontjes waren er op 2 uur rijden nog ergens 3 bedden beschikbaar omdat er iets was geannuleerd. Onze redding! De volgende ochtend booking.com afgezocht omdat we dit niet nog een keer wilde meemaken, echt alles bleek vol. Uiteindelijk een motel gevonden wat waanzinnig luxe is voor onze standaard hier tegenwoordig. We kregen zelfs een handdoek erbij! Haha. De great ocean road was voor een deel gesloten vanwege bosbranden, maar op onze laatste dag ging hij open! Wat een massel, zo hebben we alles kunnen rijden. Na 985 mooie kilometers en heel veel plezier hebben we de auto weer zonder deuken ingeleverd. Nog 1 nachtje bijgekomen in Melbourne en daar afscheid genomen van Joyce. Samen hebben we weer de nachtbus naar Sydney genomen voor de aller laatste dagen in Australië. Met veel massel met het weer hebben we 3 dagen genoten op Bondi Beach en hebben we ons hoofd leeg gemaakt voor het nieuwe avontuur in Nieuw-Zeeland. Na 7 fantastische weken is onze tijd in Australië alweer voorbij, echt alles gedaan wat we wilden, na een moeizame start is het uiteindelijk geweldig geworden en hadden we het voor geen goud willen missen!

• 10 Januari 2016 - 23:49

Ab:

Veel plezier in Nieuw-Zeeland Meiden!!!!!

• 11 Januari 2016 - 10:53

Joyce :

Hey meisjes! Leuk verhaaltje hoor! Heel veel
    plezier met jullie nieuw avontuur! Ik ben aan het aftellen:(
    Mis jullie! Kus